Menu Sluiten

“Bedrukt fruit steeds populairder tijdens de feestdagen”

Naast het leveren van fruit aan wekelijks meer dan 2.500 bedrijven biedt Fruitsnacks met haar onderneming Logofruit, appelen of peren aan met daarop een boodschap of logo gedrukt. “De mogelijkheden voor het bedrukken zijn groot. De ene klant wil graag een appel met logo voor een opendeurdag en de ander wil graag een appel met een bedankje voor de fijne samenwerking”, vertelt Karel Paesmans van Logofruit en Fruitsnacks. “Het is een origineel, ecologisch en leuk cadeau om aan je klanten of bezoekers mee te geven. Tevens wordt het product voor geboortes, bruiloften en feestdagen zoals Kerst en Valentijn ook steeds populairder.”

“Het fruit wordt met een ponsdruk bedrukt met een eetbare pasta die 100% voedselveilig is. De pasta wordt ook gebruikt bij het bedrukken van M&M’s en andere voedings- en farmaceutische producten. Een goed gekleurde appel of peer is het meest ideaal om te bedrukken, omdat het logo of de boodschap er dan mooi uitspringt. We gebruiken vaak de Red Prince-appel omdat deze mooi rood is gekleurd, maar ook de Q-Tee-peer is erg geschikt om te gebruiken”, aldus Karel. Het bedrijf teelt zelf het fruit dat kan wordt gebruikt voor het Logofruit. Op 65 hectare eigen teelt wordt onder andere Red Prince, Wellant, Elstar, Q-Tee en Conference geteeld.

“Het is echt een marketingsnack en speelt erg goed in op de gezondheidstrends van het moment. Ook is het product erg duurzaam, omdat er geen gebruik wordt gemaakt van plastic om het fruit in te verpakken. Laatst hebben we een heleboel appelen moeten bedrukken met het antirooklogo. Zo kun je een antirookcampagne een positieve draai geven door het uitdelen van deze leuke appels”, aldus Paesmans. Sinds enkele jaren werkt Logofruit samen met de stichting Kom op Tegen Kanker. Per 10 verkochte logo-appelen schenkt het bedrijf €0.20 aan dit goede doel. In 2015 was het bedrag goed voor €7.000,- en dit bedrag stijgt elk jaar. Daarnaast steunt Logofruit nog verschillende andere goede doelen zoals Make-A-Wish.

1 Comment

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *